Skip to main content

social media

>>>

Formularz kontaktowy



    Czy uwzględnianie email marketingu w strategii ma nadal sens?

    W erze zdominowanej przez algorytmy mediów społecznościowych, kampanie ads, chatboty i influencer marketing, można się zastanawiać: czy e-mail marketing jest nadal istotny? 

    Nasza odpowiedź brzmi- zdecydowanie tak! W dzisiejszym wpisie dowiesz się dlaczego!

    E-mail marketing nadal jest czarnym koniem działań w marketingu cyfrowym, oferując często imponujący (i dla wielu zaskakujący) zwrot z inwestycji i niezrównane opcje personalizacji, pod kątem odbiorców.

    Dziś zagłębmy się w znaczenie marketingu e-mailowego.

    Czym jest e-mail marketing?

    U podstaw e-mail marketingu leży wykorzystanie poczty elektronicznej do promowania produktów, usług lub innych istotnych treści wśród odbiorców. Jest to bezpośrednia linia komunikacji z potencjalnymi lub obecnymi klientami. 

    Poza promocjami, e-mail marketing może służyć jako narzędzie do angażowania klientów, budowania świadomości marki i budowania długoterminowych relacji z odbiorcami.

    W ramach kategorii e-mail marketing możemy generalnie rozróżnić:

    Newslettery wszelkiej maści i formatu.

    To typ komunikacji, który stosujemy najczęściej. W zależności od branży, dla której realizujemy, grupy docelowej i celu klienta, jego konstrukcja może się różnić. 

    Niekiedy dostarczamy branżowe nowości, czasem edukujemy odbiorców z biznesu naszego klienta, czasem jedynie przedstawiamy nowości w ofercie.

    Kampanie mailowe z dedykowanymi zestawami produktów dla danego odbiorcy (głównie w oparciu o AI dla ecommerce).

    Ta kategoria podpada pod marketing automation. Najczęściej system, na którym działa sklep internetowy ma podłączoną wtyczkę, która śledzi użytkowników posiadających konto w sklepie. Następnie na podstawie aktywności użytkownika dopasowuje produkty ze sklepu, automatycznie konstruuje maila (na bazie załadowanego szablonu) i wysyła dedykowane wiadomości.

    Kojarzysz maila pod tytułem: Hej Bartek, to może Ci się spodobać? To właśnie efekt automatyzacji.

    Cold mailing.

    Jedno z narzędzi prospectingowych – czyli sprzedaży siłami handlowca. W mojej ocenie najtrudniejszy z rodzajów kampanii mailingowych. Dlaczego? Bo jak sama nazwa wskazuje wysyłane na zimno. W newsletterach komunikujemy się z bazą, która wyraziła na to bezpośrednią zgodę. Często następuje to w zamian za coś. 

    Przykładowo: “zapisz się do naszego newslettera i odbierz 20 złotych zniżki na najbliższe zakupy”

    W cold mailingu często tego pierwszego kontaktu nie było. Dlatego tak ważna jest odpowiednia konstrukcja całej sekwencji w kampanii, która dostarczy niezbędnych informacji grupie docelowej, jednocześnie zapewniając odpowiednie poczucie prywatności i bezpieczeństwa. Ważna jest także zgodność z RODO.

    Przykładem takiego narzędzia jest system snov.io pracujący na danych z linkedin czy woodpecker.co. Choć jeśli pogrzebiesz w sieci, na pewno znajdziecie ich więcej.

    Pamiętaj, że to nie jest lista zamknięta. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia, więc jeśli wpadniesz na pomysł treści, które będą wartościowe dla Twoich odbiorców, śmiało zapakuj je w e-mail i rozsyłaj!

    W jaki sposób uruchomić Twoją pierwszą kampanię e-mail marketingową (nie będziemy tu odnosić się do cold mailingu)?

    Strona docelowa z formularzem. 

    Zacznij od dedykowanej strony docelowej (landing page) w swojej witrynie, na której odwiedzający mogą zapisać się na listę e-mailową, czyli na której znajduje się formularz zapisu, z możliwością zaznaczenia odpowiednich zgód.

    Strona ta powinna być zoptymalizowana pod kątem konwersji, z wyraźnymi wezwaniami do działania i obietnicą wartości – niezależnie od tego, czy jest to rabat, treści informacyjne, czy ekskluzywny dostęp.

    Warto zastanowić się także nad uwzględnieniem lead magnetu – czyli czegoś co dasz użytkownikowi “w zamian” za jego maila. Mogą to być: infografika, ebook, zamknięte nagranie, dostęp do webinaru, raport z badania, zniżka – tu również ogranicza jedynie wyobraźnia. 

    Budowanie bazy danych e-mail.

    Jeżeli masz już stronę lądowania i dobry lead magnet oraz formularz ze zgodami, czas zebrać pierwsze maile. 

    Upewnij się, że “pod” stroną lądowania znajduje się narzędzie, które zbiera te maile w rejestrze. 

    Skoncentruj się na rozwijaniu listy prawdziwych subskrybentów, którzy wykazali zainteresowanie Twoją marką. 

    Uwaga! Stanowczo odradzamy kupowanie list mailingowych. Takie działanie może wpisać Twoją domenę na tzw. czarną listę i zablokować lub ograniczyć możliwość wysyłki.

    Zamiast tego staraj się budować bazę organicznie. Dzięki temu zapewnisz sobie wyższe zaangażowanie i wskaźniki dostarczalności, a w efekcie większą konwersję.

    Korzystanie z systemu marketingu e-mailowego.

    Systemów do obsługi kampanii mailingowych jest mnóstwo. Mailchimp, Get Response, Fresh Mail, ConvertKit czy SendinBlue oferują przyjazne dla użytkownika interfejsy, narzędzia do automatyzacji i szczegółowe analizy, aby skutecznie zarządzać kampaniami e-mailowymi.

    Każde z nich jest płatne, ale cennik jest dostosowany do ilości adresów mailowych w bazie, ilości planowany kampanii czy zakresu narzędzi, z których chcesz korzystać. Z całą pewnością nawet mając pierwszych kilkanaście maili w bazie znajdziesz odpowiedni plan cenowy. 

    Sprawdź, który interfejs jest  dla Ciebie najbardziej przejrzysty oraz który plan cenowy odpowiada Twojej sytuacji i planom i z jakich narzędzi będziesz faktycznie korzystać

    Tworzenie wiadomości e-mail.

    Dostosuj swoje wiadomości e-mail do potrzeb odbiorcy. 

    Przede wszystkim zastanów się jakiego rodzaju treści oczekują Twoi odbiorcy? Jakie informacje będą faktycznie przydatne i potrzebne Twojej grupie docelowej.

    Segmentacja i personalizacja na tym etapie są kluczowe. 

    Dodatkowo, poza suchymi treściami zastanów się nad dodatkowymi elementami jak mail powitalny czy bonusy dla osób, które są w Twojej bazie najdłużej.

    Regularność.

    Konsekwencja jest bardzo ważna. 

    Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na cotygodniowe biuletyny, czy comiesięczne aktualizacje produktów, utrzymywanie regularnego harmonogramu utrzymuje Twoją markę na szczycie świadomości subskrybenta bez przytłaczania go. 

    Docelowo postaraj się trzymać jednej i tej samej godziny wysyłki w tym samym dniu. Przyzwyczaisz odbiorcę, że zawsze o tej samej porze otrzymuje od Ciebie wiadomość i dodatkowo wygenerujesz w jego głowie wizerunek rzetelnej i poukładanej marki.

    Dlaczego email marketing należy w naszej ocenie włączyć w strategie marketingowa Twojej firmy

    Efekty e-mail marketingu.

    Wysoki zwrot z inwestycji: Nasze doświadczenie pokazuje, że prosty newsletter potrafi wygenerować kilku czy nawet kilkunastokrotne zwroty. Mamy to sprawdzone zarówno w branżach z B2B jak i B2C.

    Kluczem w każdym z przypadków było dobranie treści do preferencji grupy docelowej.

    Budowa zaufania.

    Regularne i wartościowe treści e-mail sprzyjają budowaniu relacji z subskrybentami. 

    Z czasem zaczną oni postrzegać Twoją markę jako zaufane źródło informacji lub wysokiej jakości produktów/usług.

    Bezpośrednia komunikacja.

    W przeciwieństwie do mediów społecznościowych, gdzie treści mogą zostać zakopane przez algorytmy, e-maile trafiają bezpośrednio do skrzynki odbiorczej odbiorcy. 

    Ta bezpośrednia linia zapewnia, że wiadomość jest widoczna i ma większą szansę na wywołanie odpowiedzi.

    Gromadzenie danych.

    Platformy e-mail marketingu dostarczają bezcennych danych. Można śledzić współczynniki otwarć, kliknięć i konwersji, co daje jasny obraz tego, co działa, a co nie.

    W efekcie jak widzimy na codzień email marketing jest świetnym narzędziem do tego, co jest misją Strategic Ways – budowy zaangażowanych plemion wokół marek naszych klientów.

    Pytanie czy i Ty chcesz mieć zaangażowanych odbiorców wokół swojej marki?

    Do następnego wpisu!

    Bartek

    Zobacz jak pracujemy

    Czyli jak w sześciu prostych krokach realizujemy cele naszych Klientów

    1

    Rozmowa wstępna

    Pozwól nam lepiej zrozumieć Twoje problemy i potrzeby.

    2

    Opracowanie planu

    Znamy potrzeby. Czas określić cel i sposób na jego osiągnięcie.

    3

    Dobór narzędzi

    Wybieramy narzędzia marketingu internetowego, które pozwolą nam zrealizować plan.

    4

    Wdrożenie

    Czas przygotować materiały (do Twojej akceptacji).

    4

    Wdrożenie

    Czas przygotować materiały (do Twojej akceptacji).

    5

    Regularna współpraca

    Tworzymy materiały i publikujemy je zgodnie z ustalonym harmonogramem.

    6

    Comiesięczny raport

    Co miesiąc otrzymasz od nas raport skuteczności wraz z rekomendacją zmian, jeśli to konieczne.

    Napisz do nas!

    Opisz nam swój cel.
    Znajdziemy sposób by go osiągnąć!



      Zadzwoń do nas!

      Masz jakieś pytania? Z chęcią na nie odpowiemy!