Dowiedz się, czy Facebook to dobre rozwiązanie dla Brokerów, Likwidacji Szkód i Agencji Ubezpieczeniowych
Cześć, witam serdecznie w trzecim odcinku „Marketing wokół ubezpieczeń”.
Nazywam się Bartosz Pudełko, jestem właścicielem agencji marketingowej Strategic Ways.
Specjalizuję się w przeprowadzaniu firm zajmujących się likwidacją szkód na zlecenie towarzystw ubezpieczeniowych oraz firm brokerskich i agencji ubezpieczeniowych przez tajniki marketingu internetowego.
Dzisiaj opowiem, jak skutecznie wykorzystać narzędzia marketingu internetowego, aby docierać do nowych, potencjalnych klientów.
Wprowadzenie do marketingu internetowego
W pierwszym odcinku wyjaśniłem, dlaczego skupiłem się na firmach działających wokół towarzystw ubezpieczeniowych.
Link do pierwszego odcinka znajdziesz tutaj.
Jeśli interesuje cię, czym jest marketing internetowy i digital marketing, link do drugiego odcinka również znajdziesz tutaj.
W dzisiejszym odcinku zaczniemy analizować narzędzia marketingu internetowego, a zaczniemy od Facebooka.
Facebook jako narzędzie marketingowe
Statystyki Facebooka
Facebook to potężne narzędzie z 24,7 miliona użytkowników w Polsce i ponad 3,2 miliarda użytkowników na całym świecie. W Polsce dominują użytkownicy w wieku 25-34 lata, z niewielką przewagą kobiet (55%). Te dane pokazują, jak ogromny potencjał ma Facebook w dotarciu do szerokiej grupy odbiorców.
Działania organiczne
Rodzaje treści
Na Facebooku można publikować różne rodzaje treści, które przyciągają uwagę i angażują użytkowników:
- Posty tekstowe: Same teksty bez grafiki są rzadko skuteczne.
- Posty graficzne: Teksty z dołączonymi zdjęciami lub galeriami.
- Posty wideo: Najbardziej angażujące treści, które przyciągają uwagę, opartę o materiały wideo – poziome i pionowe (tzw. rolki),
- Stories: Krótkie, 24-godzinne relacje, które pokazują zaplecze firmy.
- Wydarzenia: Promocja wydarzeń offline i online.
- Live: Transmisje na żywo z możliwością interakcji z widzami.
- Grupy: Budowanie społeczności wokół marki, umożliwiające interakcję i wymianę doświadczeń.
Korzyści z działań organicznych
Działania organiczne na Facebooku pozwalają na budowanie zaangażowania i lojalności wśród użytkowników. Pokazywanie zaplecza firmy, codziennych działań oraz interakcja z użytkownikami pomaga w budowaniu autentyczności marki.
Na rynku brokerów ubezpieczeniowych jest niewiele firm, które korzystają z tych narzędzi. Pomimo wieku platformy facebook i jej ogromnej popularności.
Działania płatne
Kampanie reklamowe
Facebook oferuje szeroki zakres możliwości kampanii reklamowych, które można dostosować do różnych celów:
- Zasięgowe: Dotarcie do szerokiej grupy użytkowników.
- Ruch na stronę: Przekierowanie użytkowników na stronę internetową.
- Połączenia telefoniczne: Zachęcanie do bezpośrednich kontaktów telefonicznych.
- Lead Generation: Zbieranie danych kontaktowych za pomocą formularzy.
- Polubienia profilu: Zwiększanie liczby obserwujących fanpage.
- Reklama w komunikatorach: Kontakt przez WhatsApp lub Messenger.
- Pobieranie aplikacji: Promocja aplikacji mobilnych.
I wiele innych.
Pixel Facebooka
Pixel Facebooka to specjalny kod wklejany na stronę internetową, który śledzi użytkowników i umożliwia remarketing. Dzięki niemu można docierać z reklamami do osób, które odwiedziły stronę internetową, zwiększając efektywność kampanii.
Przykłady zastosowań
Kampanie zasięgowe
Kampanie zasięgowe pozwalają dotrzeć do szerokiej grupy osób zainteresowanych danym tematem. Przykładowo, broker ubezpieczeniowy może wykorzystać kampanię zasięgową, aby dotrzeć do potencjalnych klientów zainteresowanych ubezpieczeniami transportowymi.
Remarketing
Dzięki pikselowi Facebooka można docierać z reklamami do osób, które odwiedziły stronę internetową, ale nie podjęły żadnej akcji. Na przykład, jeśli ktoś odwiedził stronę dotyczącą OC przewoźnika, można wyświetlić mu reklamę z przypomnieniem o ofercie i zachętą do kontaktu.
Strategia komunikacji
W naszej agencji zaczynamy współpracę od warsztatu strategicznego z klientem, pomagając określić segment docelowy, Buyer Persona oraz unikalną propozycję wartości. Dopiero na tej podstawie rekomendujemy kanały komunikacji i przygotowujemy kampanie reklamowe.
Dla likwidatorów szkód
Likwidatorzy szkód mogą korzystać z Facebooka do budowania społeczności rzeczoznawców, pokazywania kompetencji i zasobów oraz angażowania potencjalnych kandydatów na likwidatorów i specjalistów.
Dla brokerów ubezpieczeniowych
Brokerzy ubezpieczeniowi mogą wykorzystać Facebooka do pokazywania zespołu, dokonań, ograniczania ryzyka dla klientów oraz komunikowania unikalnych wartości i szerokiego portfolio towarzystw ubezpieczeniowych.
Podsumowanie
Dziękuję za uwagę.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, zapraszam do kontaktu na LinkedIn:
Bartosz Pudełko, właściciel agencji marketingowej Strategic Ways.
Dajcie znać, co myślicie o tym, co powiedziałem.
Do zobaczenia w kolejnym odcinku!
Cześć i do zobaczenia w następnym odcinku „Marketing wokół ubezpieczeń”!