Stan początkowy:
Obsługiwana przez nas firma logistyczna w znacznej większości opiera pozyskiwanie klienta o prospecting telefoniczny.
Zarządzający zwrócili uwagę, że ze względu na wysoką skuteczność spedytorów w pozyskiwaniu telefonami na zimno istnieje duża grupa klientów, z którymi nie nawiązano żadnego kontaktu od 2 lat i więcej, a których można aktywować docierając mailingiem.
Cele:
Dotarcie z komunikacją i aktywowanie klientów, z którymi nie było kontaktu od 2 i więcej lat, za pośrednictwem email marketingu.
Wygenerowanie zapytań o transport.
Wykonane działania:
W fazie wdrożeniowej okazało się, że Klient posiada bazę, do której będziemy docierać zawierającą ponad 3500 rekordów. Jednak konstrukcja systemu CRM Klienta nie pozwala na weryfikację zgód RODO
Po konsultacji ze współpracującym z nami IOD dowiedzieliśmy się, że możliwe jest prowadzenie komunikacji z bazą wykorzystując przepis dotyczący uzasadnionego interesu klienta – jednak w tym przypadku newsletter nie może zawierać oferty handlowej.
Mimo to przygotowaliśmy konstrukcję wiadomości budującą wizerunek eksperta rynkowego oraz zawierający wartość dodaną dla grupy docelowej.
Wynik:
W okresie pierwszych 3 miesięcy współpracy, pomimo braku możliwości dostarczania oferty w komunikacji mailowej, już pierwsza wiadomość generowała zapytania.
W efekcie już w pierwszym miesiącu współpracy wygenerowaliśmy pierwsze zapytania.
W ciągu pierwszych 3 miesięcy osiągnęliśmy regularny przyrost ilości zapytań ofertowych, o średnio 75% m/m.